Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

NeverWhere - Neil Gaiman



Ο τρόπος που έφτασε στα χέρια μου αυτό το βιβλίο είναι μία μεγάλη και αστεία ιστορία...


Πριν τις γιορτές είχα πάρει μέρος σε μία δράση ανταλλαγής δώρων της σελίδας SoLittleSleepSoMuchReading . Εκεί έπρεπε να δηλώσω την λίστα με τα βιβλία που θέλω να διαβάσω ώστε ένα άγνωστος, μυστικός Άγιος Βασίλης να μου στείλει δώρο για τα Χριστούγεννα ένα από αυτά τα βιβλία.

Ο καιρός πέρασε, οι γιορτές ήρθαν και ένα ωραίο πρωί ήρθε μια ειδοποίηση για δέμα στο σπίτι μου, από κάποια άγνωστη κοπέλα, το οποίο λίγο έλειψε να μην παραλάβω.


Τον διαγωνισμό που είχα πάρει μέρος τον είχα ξεχάσει! Κι έτσι όταν άνοιξα το πακέτο μου και είδα το περιεχόμενο ένα λαμπάκι άναψε ξαφνικά και τα θυμήθηκα όλα! Περιττό να πω ότι το δικό μου δέμα άργησε να πάει στο ταίρι μου λόγω αυτού του γεγονότος αλλά τουλάχιστον πήγε!
Το θέμα είναι ότι μέσα σε αυτό το Χριστουγεννιάτικο πακέτο υπήρχε το βιβλίο NeverWhere του Neil Gaiman, ενός συγγραφέα που η αλήθεια είναι ότι δεν είχα ξανακούσει. Ούτε τον τίτλο του βιβλίου ήξερα, παρ'όλα αυτά είχε βρει τρόπο και είχε τρυπώσει στην λίστα μου και έτσι η Secret Santa μου, το διάλεξε και μου το έστειλε.

Η ιστορία του βιβλίου ξεκινά με την βαρετή ζωή του Ρίτσαρντ Μέιχιου, ενός υπαλλήλου που έχει μετακομίσει πρόσφατα στο Λονδίνο και την απλή ζωή του. Ένα βράδυ, καθώς πηγαίνει μαζί με την αρραβωνιαστικιά του να δειπνήσουν με το αφεντικό της, βρίσκεται μπροστά τους μία παράξενη νεαρή κοπέλα αιμόφυρτη στο δρόμο.
Η αρραβωνιαστικιά του την προσπερνά χωρίς να της δώσει ιδιαίτερη σημασία, εκείνος όμως δεν μπορεί να την αφήσει αβοήθητη στο δρόμο και την παίρνει στο σπίτι του για να την βοηθήσει.

Το επόμενο πρωί, αυτή η παράξενη κοπέλα παρ'ότι ήταν μαχαιρωμένη είναι καλύτερα. Έτσι, στέλνει τον Ρίτσαρντ να της φέρει βοήθεια. Στην προσπάθεια του όμως να την βοηθήσει σαν καλός Σαμαρείτης αλλά και για να φύγει όσο πιο γρήγορα γίνεται από το σπίτι του, χάνει κάτι πολύ σημαντικό για εκείνον, την απλή καθημερινή του ζωή. Καθώς, η κοπέλα με το όνομα Door και ο φίλος που ήρθε να την βοηθήσει (Μαρκήσιος ντε Κάραμπας) φεύγουν από το σπίτι του, ο Ρίτσαρντ σταματά να υπάρχει για τον κανονικό κόσμο του Λονδίνου. Του παίρνουν το σπίτι, χάνει την δουλειά του, άνθρωποι γνωστοί και άγνωστοι περνούν δίπλα του χωρίς να τον βλέπουν και τα ταξί απλώς τον προσπερνάνε.

"Have you ever got everything you ever wanted and then realized it wasn't what you wanted at all? - Richard Mayhew, NeverWhere

Τότε αρχίζει να αναζητά την πηγή του προβλήματος του, την Door, σε ένα Λονδίνο διαφορετικό από ότι ήξερε μέχρι τώρα, με την ελπίδα ότι εκείνη θα ξέρει τον τρόπο για να επιστρέψει στον κόσμο του. Εκεί άθελα του μπλέκεται σε μία περιπέτεια γεμάτη κακούς, αιμοδιψείς δολοφόνους, ανθρώπους που μιλάνε με τους αρουραίους,ανθρώπους που ανοίγουν ανύπαρκτες πόρτες, βασιλιάδες, μοναχούς και αγγέλους, ιπτάμενες αγορές, γέφυρες που σκοτώνουν, τεράστια τέρατα που στοιχειώνουν τα όνειρα σου, φόνους, ιστορίες εκδίκησης και άλλα εξωπραγματικά πράγματα και ανθρώπους που ξεπήδησαν από το μυαλό του συγγραφέα και βρήκαν τόπο κατοικίας κάτω από τους δρόμους του Λονδίνου.

"Do you ever wonder if this is all there is? Work, home, the pub, meeting girls, living in the city. Life. Is that all there is?"   
                   - Richard Mayhew, NeverWhere

Ομολογώ ότι όταν ξεκίνησα να διαβάζω αυτό το βιβλίο δεν μου άρεσε ιδιαίτερα. Όμως επειδή ποτέ δεν αφήνω μισοτελειωμένο βιβλίο, συνέχισα να διαβάζω. Τώρα που το τελείωσα, μπορώ να πω ότι  χαίρομαι για αυτήν μου την συνήθεια!  Όταν έφτασα στο σημείο που ο συγγραφέας περιγράφει τις περιπέτειες των πρωταγωνιστών στο Κάτω Λονδίνο, πλάθοντας εικόνες και καταγράφοντας τόσο ρεαλιστικά, ανύπαρκτα πράγματα, ενθουσιάστηκα! Νομίζω ότι ο Neil Gaiman είναι ένας συγγραφέας που θα συνεχίσω να διαβάζω και πιθανότατα θα αναζητήσω σύντομα και τα υπόλοιπα βιβλία του για να προσθέσω στη λίστα μου.
Και αυτή τη φορά θα είναι από επιλογή όχι από τύχη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου